پرسمان3 The title of your home page

پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 اصولاً بايد توجّه داشت كه اگر در موضوع غيبت، اين گونه نقاط پوشيده بماند، ايجاد شكّ و شبهه‌اي نمي‌نمايد، چنانكه روشن شدن آن نيز در ثبوت و اثبات اصل غيبت مداخله‌اي ندارد. وقتي غيبت شخص امام ( عليه السلام ) و مخفي بودن ايشان معقول و منطقي باشد (چنانكه هست و به آن ايمان داريم) مخفي بودن اين خصوصيات به طريق اولي معقول و منطقي خواهد بود و جهل به اين‌گونه امور، دليل بر هيچ مطلبي نخواهد شد.

اين پرسش‌ ما، با پرسش از اين‌كه امام(ع) هم اكنون در چه نقطه‌اي است؟ يا با ما چند متر يا چند هزار كيلومتر فاصله دارد؟ يا امروز چه غذايي ميل فرموده است؟ يا چند ساعت استراحت كرده و چه مقدار راه‌پيمائي نموده فرق ندارد و بي‌اطلاعي ما از آن به جائي ضرر نمي‌زند، و عقيده‌اي را متزلزل نمي‌سازد. خدايي كه به حكمت بالغه و قوّه قاهره و مصلحت تامّة خود، امام را در پرده غيبت قرار داده است، قادر است اين خصوصيات را نيز طبق مصلحت از مردم پنهان سازد.

با توجّه به مقدمة فوق به پرسش مطرح شده پاسخ مختصري داده مي‌شود. جواب اين پرسش در پرده قدس غيبت امام ( عليه السلام ) قرار دارد. پوشيده بودن امر امام ( عليه السلام ) كه يكي از نشانه‌ها و خصايص آن حضرت است، در پاسخ به اين سؤال اثر مي‌گذارد، لذا به طور تحقيق و يقين نمي‌توان به آن پاسخ داد، چون در اين زمينه احاديث و روايات اطمينان بخشي در دست نداريم، و اگر در عصر ائمّه ( عليهم السّلام ) و در وقت صدور ساير روايات، اين‌گونه پرسش‌ها مطرح شده باشد، شايد بعضي از ناقلين احاديث، براي اين‌كه در اصل مطلب دخالت نداشته‌اند، به حفظ و ضبط احاديث آن همّت نگماشته‌اند‌ و بعضي ديگر، همچون فقرات برخي از «ادعيه و زيارات» نيز صراحت ندارد، و قابل حمل بر عصر ظهور امام زمان (ع) مي‌باشند. علاوه بر اين، با فرض قبول دلالت متعرض خصوصيات و تفصيلات نبوده، فقط بطور اجمال، ازدواج كردن و فرزند داشتن آن حضرت را بيان مي‌كنند.(1)

خلاصه سخن آن‌كه: اگر چه همسر و فرزند داشتن آن حضرت محتمل است، امّا در بررسي اخبار و احاديث به حديث معتبري كه موجب اطمينان باشد، خصوصاً متضمن تفاصيل اين نوع موضوعات باشد نرسيديم و دنبال كردن و تعقيب اين موضوع هم لزومي ندارد. چنانكه وضع جناب «خضر» كه به اتفاق شيعه و سنّي در قيد حيات است، و بنابر تفاسير، همان بنده‌اي است كه در سوره كهف، سرگذشت حضرت «موسي» با سرگذشت ايشان آمده است از اين جهات نيز بر ما نامعلوم است. همچنين وضع حضرت «عيسي» با اين‌كه زنده است، در اين امور عادي از جهات متعدد نامعلوم است.

در پايان شما را به مطالعه كتاب‌هائي كه پيرامون «امام زمان» و «غيبت» ايشان به تحرير در آمده و بويژه مطالعه كتاب «امامت و مهدويّت» نوشته آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني توصيه مي‌نمائيم.

پاورقی:

1. ر.ك: محمد باقر مجلسي، بحارالانوار، بيروت، داراحياء التراث العربي، چ 53.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 14 / 9 / 1391برچسب:سبک زندگی ,امام زمان ,همسر و فرزند,, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 457
بازدید کل : 36385
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود